Asset Publisher Asset Publisher

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
  • na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.

Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Różanna
Koronowo ul. Leśna 5
86-010 Koronowo

Siedziba Nadleśnictwa Różanna mieści się w miejscowości Koronowo w budynku biurowym gdzie na biura zostały przeznaczone 2 kondygnacje.

Standardowe godziny urzędowania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.

Wejście główne do siedziby znajduje się od strony północno-wschodniej – od strony głównego parkingu. Wejście to dostępne jest dla osób niepełnosprawnych - usytuowane jest na poziomie gruntu .  Wejście zapasowe od strony parkingu wewnętrznego jest niedostępne dla osób nieuprawnionych.

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem siedziby nadleśnictwa.

Parter budynku dostosowany jest  do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo.
Kluczowe pomieszczenia do obsługi klientów indywidualnych: kasa, posterunek Straży Leśnej, świetlica nadleśnictwa znajdują się na parterze budynku.  Na parterze znajduje się też toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych ruchowo.

Drzwi w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm i umożliwiają korzystanie z nich osobie niepełnosprawnej. Minimalna szerokość przejść i korytarzy wynosi 160 cm.

Korytarz parteru przebiega na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejście do budynku posiada niewysoki 3 cm próg . Wejścia do pomieszczeń biurowych posiadają delikatne progi w formie płaskiej listwy lub są bez progowe.

W przypadku konieczności obsługi klienta niepełnosprawnego ruchowo przez osobę z działu znajdującego się na piętrze – obsługa taka odbywa się w świetlicy nadleśnictwa pozbawionej barier architektonicznych.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń, ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 52 38 20 510 , tel.kom.: +48 606 838  231   lub e-mailowo na adres różanna@torun.lasy.gov.pl